Het Sociale Winkeltje
Menu
  • Home
  • Openingstijden
  • Kalender
  • Activiteiten
    • Maandag
      • Wandelen
      • Schilderen
      • Vrij binnen lopen
      • Levenskunst bespreken
      • Nederlandse taal leren bij het Taalcafé
    • Dinsdag
      • Eten en inspireren, Social Sister event
      • Binnen lopen voor het Sociaal Wijkteam
      • Elkaar ontmoeten in de Huiskamer
    • Woensdag
      • Praten met de wijkmanager
      • Praten met de wijkwethouder
    • Donderdag
      • Praten tussen partners met dementie
      • Spelletjes doen, Odion
      • Koken, eten en samenkomen
    • Vrijdag
      • Ontmoeten en samen een activiteit uitvoeren
      • Buurtlunch
      • Haken en breien
    • Zaterdag
      • Zwerfafvalruimers : ‘Een uurtje voor een schoner buurtje’
    • Zondag
  • De Stichting
  • Vrienden van …
  • Contact
Menu

De Stichting

Welkom op de pagina van de Stichting Het Sociale Winkeltje.

Bestuur

De stichting Het Sociale Winkeltje is verantwoordelijk voor de organisatie en de financiën van het Sociale Winkeltje. Het bestuur van de stichting bestaat uit vijf mensen, die ook als vrijwilligers in het Winkeltje werken. De oprichtingsakte is gepasseerd door Zaannotarissen.

Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI-status)

Vanaf 15 oktober 2024 is door de Belastingdienst aan de Stichting Het Sociale Winkeltje de ANBI-status toegekend (RSIN: 865489920). Door deze toekenning aan een Algemeen Nut Beogende Instelling kunnen vrijwillige donaties als aftrekpost bij de Belastingdienst worden opgegeven.

Verklaring Omtrent Gedrag (VOG)

Op 28 november 2024 is door Stichting Het Sociale Winkeltje de Verklaring Omtrent Gedrag voor alle vrijwilligers aangevraagd. En op 20 december 2024 is onze organisatie door het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) toegelaten tot de regeling Gratis VOG.

Vertrouwens Contact Persoon

Voor Het Sociale Winkeltje is er via Zaankanters voor Elkaar een Vertrouwens Contact Persoon beschikbaar.

FunctieNaamE-mail
VoorzitterAynur Bolat
SecretarisTon de Kleijninfo@hetsocialewinkeltje.nl
PenningmeesterEd Smit
Algemeen bestuurslidFatima Barrientos
Algemeen bestuurslid

Raad van Advies/Kascommissie

De Raad van Advies geeft gevraagd en ongevraagd advies aan het bestuur van het Sociale Winkeltje.

De Kascommissie controleert de administratie van de Penningmeester over het lopende jaar en kan na afloop van het jaar aan het bestuur decharge verlenen.

De Raad van Advies heeft plek voor twee personen:

  • Astrid Hackmann
  • Maria Purperhart

Beiden vormen samen ook de Kascommissie.

Gegevens van de stichting

  • Kamer van Koophandel: 90895983
  • Bankrekening : NL 37 INGB 0103 6486 07
  • RSIN / Belastingdienst : 865489920

Het beleidsplan

Het beleid van het Sociale Winkeltje richt zich op de klanten en de medewerkers en op de continuïteit en het voortbestaan van het Winkeltje. We hebben ons beleid opgenomen in het beleidsplan.

Beloningsbeleid van het bestuur

De bestuurders van de stichting zijn onbezoldigd, wat wil zeggen dat ze geen loon ontvangen. De bestuurders voeren hun taken uit ‘om niet’.

Financiële verantwoording

De boekhouding van het Sociale Winkeltje is gestart in 2023 met een uitgesteld boekjaar. Dat houdt in dat het eerste jaarverslag na eind 2024 opgesteld wordt. Zie hierna het financieel verslag 2023 en 2024 en het naschrift bestuur 2025.

Sociale verantwoording

Voor de sociale verantwoording is een sociaal jaarverslag 2024 opgesteld. Hierin is aandacht voor de organisatie, de vrijwilligers, de activiteiten en het aantal bezoekers in 2024.

Bezoekadres: Kaaikhof 7 - 1567 JP Assendelft
Telefoon: 06-82093542

Mail: info@hetsocialewinkeltje.nl

Kamer van Koophandel: 90895983
Bankrekening: NL 37 INGB 0103 6486 07

Privacybeleid

Over Het Sociale Winkeltje

Vacatures

© 2025 Het Sociale Winkeltje | Aangedreven door Minimalist Blog WordPress thema